2014-06-21

Det här var ju lyckat Viska!

Så har vi även hunnit avsluta en underbar utbildning i jakt med inriktning apportering. En helt suverän utbildning och med ett så glatt träningsgäng, sällan har jag skrattat så mycket på en utbildning som jag gjorde där!! Stor vikt lade vi på följsamheten (gå fint vid sidan), vilket vi (jag o Viska) fick lite problem med då vi hade en ordentlig störning i form av Viskas absoluta älsklingar; nämligen Elisabet "kakan" o hennes Lilly... Viska har ju vant sig med sen valpben med att dels Elisabet=jobba+gotta och dels Lilly=BUUUUS.... så gissa om retningarna var höga!!! Det innebar att vi hela tiden fick försöka "vända ryggen till" o gå åt sidan för att det skulle fungera. Men jisses att det ändå gick så bra... Jag är så nöjd med hela utbildningen så jag bara myser så fort jag tänker på det! Suveräna kurskamrater alla med olika erfarenheter som mer än gärna delade med sig av deras kunskaper, och med en helt fantastisk kursledare, en sån som jag önskar ALLA får jobba med...

Ja som ni förstår så är jag alldeles lyrisk...

Jag vill härmed tacka för en underbar utbildning som verkligen har gett mersmak, och det är tack vare Susanne Nilsson som genomförde detta med bravur!



Viska älskar att arbeta!

(Photo © Susanne Nilsson StorstrandsNova´s  Kennel)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar