2013-10-26

Flätor; inte bara för Pippi Långstrump!

På små lediga stunder dvs när jag inte är i spårskogen; tillverkar jag fleeceflätor i alla olika möjliga (och omöjliga) färger mönster och storlekar, dessa är även kallade "kampflätor", en leksak och/eller belöning till hunden! Perfekt att använda istället för godis vid träning eller helt enkelt som ett komplement. Även superlätta att ha med sig i fickan! Viska älskar ju dessa och hon är ständigt närvarande vid tillverkningen, och kontrollerar alltid att allt går rätt till! Hon har noga koll på varje tygremsa så att de hamnar rätt så hon godkänner varje fläta

Dessa leksaker går att tvätta i 40 grader maskintvätt. OBS och VARNING!!! Använd ALDRIG sköljmedel till några hundprodukter någonsin! Det kan orsaka allergier! Jag personligen rekommenderar även att använda tvättpåse.

Jag får ofta frågan "men passar den verkligen till min hund/ras" (oftast av större hundtyper oavsett ras menat då) och mitt svar är JA! Denna fläta är väldigt hållbar för normala "kamplekar" den är töjbar och tålig. Däremot kamp i tävlingssyfte med bruksras som av naturen är "hård" i munnen" bör man däremot använda sig av läderprodukter etc och av godkända försäljare av denna typ av produkt!!) Viska använder sina flätor dagligen, både för sig själv (hon bär omkring med dem) och även tillsammans med oss i familjen när hon vill leka busa och kampa.



Några få exempel på färgkombinationer!

Blå, grön, ljusblå, svart, ljuslila, mörklila/plommon, rosa mönstrad


julröd, ljusblå, ljusrosa, mörk grå, ljus äppelgrön/lime

Detta är då de färger jag har för tillfället hemma. Hör gärna av dig med dina önskemål, jag kan beställa hem det mesta i färg/mönsterväg. Tillverkar efter beställning. 

Eventuella specialbeställda tygmönster/färger samt fraktkostnad tillkommer (utanför Piteå Kommun). Alltid förskottsbetalning vid beställning!

Viska visar här en av flätorna, här med en dubbel variant.

Välkommen med beställning!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar