2014-12-04

Tillökning i familjen + "bildbomb" från Team Tjotte!

Ja det har varit stilla i bloggen ett bra tag nu, men det har sina randiga skäl och rutiga orsaker...

Sommaren till att börja med var mer än lovligt varm, en tropisk hetta vilket gjorde att den mesta träningen lades ner. Istället blev det många bad för Viska, som vi ibland utnyttjade till max med apportering de dagar det gick. Var det inte läge att kasta sig in i en het bil för att ta sig till närmaste badvatten så fanns vattenslangen till hands! Ville inte pressa Viska med träning under dessa omständigheter.

När svalkan slutligen kom blev det några vändor i viltspåret, men jag kände mig inte på topp. Det gick tungt och jag mådde inte bra alls! En del omständigheter gjorde att jag fick besöka läkare och då kom ett MYCKET oväntat besked, det visade sig nämligen att jag hade fått en liten inneboende i min mage!!! De följande veckorna bodde jag sedan i princip på toaletten då illamåendet slog till med full kraft. Ett tag var det nära att jag skulle bli inlagd med dropp eftersom att jag inte fick behålla ens vätska, men i sista sekund fick jag medicin som hjälpte mig tack o lov. Nästa steg var en operation vilket blev lite skakigt med tanke på bebis i magen, men det gick vägen det också! Med tanke på min ålder så har vi även gjort ett fostervattenprov, vilket visade på att allt var normalt - inga avvikelser. Ja som ni märker så fick inte graviditeten en så bra start, men nu har det lugnat sig och allt känns normalt.

Detta gör ju nu att jag får omprioritera en hel del för 2015, men så fort jag bara orkar så kommer vi att köra på med träningarna igen, och championatet har jag gett mig den på att fixa, om inte 2015 så 2016! Har så bra instruktörer som hjälper mig, så jag vet att vi fixar det!

Förmodligen kommer jag dock att behöva en handler för utställningarna 2015 eftersom att bebis är beräknad att komma den 5/5. Så kan du ställa upp så bara hojta till så att jag vet. Jag finns på facebook, annars går det bra att skriva ett meddelande här också så kontaktar jag dig!

Ja nog om detta...  lär återkomma med mer uppdateringar ;)

Avslutningsvis så vill jag hylla våran kennelmamma med ett potpurri av sommarens vinnarbilder och ett hejdundrande GRATTIS till alla framgångar (främst BIS)!!! Vi är så stolta och så glada att få vara en del i Team Tjotte <3 Viska är allt lite mallig över sin halvsyrra ;)

BOB * BIG * BEST IN SHOW!!!
NordV-13 FiV-13 SEV-13 SE V-10 SEShCH NOShCH FICH (NordCH) Int C.I.E CH
Tjottes Fan Bloody Tastic ("VINNA")



 
NordV-13 FiV-13 SEV-13 SE V-10 SEShCH NOShCH FICH (NordCH) Int C.I.E CH
Tjottes Fan Bloody Tastic är den andra svenskuppfödda Labradoren att vinna BIS på en SKK-utställning, den första var: VWW-08 SV-08 SV-07 NV-06 SV-01 Int CIE CH SwShCH NorwCH Tjottes Broken Arrow"Bracke". Båda uppfödda av Tjotte!!! Därmed gick även Vinna till historien...

**~**
Vinna & Bark Best Brace 
Best Brace BIS:4 in the finals
**~**
Best Male CAC = Swedish Champion & BOS
SEShCH Mallorns Ring My Bell



STEELING THE PHOTOS IS STRICTLY PROHIBITED © COPYRIGHT 
STRIKT FÖRBJUDET ATT KOPIERA BILDERNA 
© COPYRIGHT
ALL RIGHTS RESERVED TO TJOTTE!





Det var allt för nu...
Ha det gott
må och mys!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar