2014-07-11

Ullstrumpor, slasken och inställda planer!

Ja då är vi mitt uppe i högsommar med allt vad det innebär, värme värme och åter värme! Äntligen! Lite lugnare på träningsfronten, men icke alls inaktiv, vi har bl.a. gått en kortkurs i inkallning med Yvonne. Känner att inkallningen alltid behöver tränas, för det är ett av de få moment som du ALDRIG TILL 100% blir färdig med. Mycket kan hända under en inkallning! Tyvärr så stirrar Jag mig ofta blind i min träning här, och trampar på i gamla spår dvs sitt-stanna kvar-hit... Hur ofta använder man den typen av inkallning i vardagen? Nej fokus måste ligga på flygande inkallning... Visst sitt-stanna kvar-hit används på lydnadsplan, och är en mycket bra grund, men man måste utveckla momentet och där är vi nu! Om det går bra? Jaaäää; ömsom vin ömsom vatten, men vi tränar på och Viska fattar bättre o bättre att det är på allvar!

Vi hade ju stora planer för årets sommarshower, och såg så mycket fram emot dem. Tyvärr så har vi helt o hållet fått ställa in samtliga utställningar denna sommar, då Viska har bestämt sig för att fälla sin päls :( !!! Hon löser hår så att det står härliga till, och man går runt som i ullstrumpor känns det som då pälsen lägger sig som en filtmatta under fötterna....

Har också fotat en hel del för att lära mig kameran, men de allra flesta foton hamnar i slasken haha, men roligt är det när man har en fin kamera att arbeta med! Lovar att det kommer att komma upp fler foton här i höst!


I morgon (lördag) kommer vi att träffa min syster o hennes lilla familj ute på stugan, så då kommer nog Viska att ha fullt upp med att busa och bada om vartann... självklart följer kameran med! Hoppas på några bra bilder från dagen, även på Morris och lillemannen Carl (mosters älskling) 

Nu krafsar Viska på uppmärksamhet här så då är det dags att ta en kisserunda!

Ha det gott
Må och mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar