2014-03-31

Fulltecknad vår!

Ja som rubriken säger så har vi nu fulltecknat schema för vår/sommar 2014! Vi kommer att gå kurser och träna viltspår för full hals, vilket känns superkul. Vi är anmälda till fortsättningslydnad på Hundvis och jaklydnad på SSRK. Vi är även anmälda till BPH som preliminärt genomförs i maj. Viltspåret kommer också allt närmare i hamn, bara den sista envisa snön återstår sen kör vi! Utöver dessa aktiviteter kommer vi att ställa ut Viska vid flera tillfällen, allt vad vi hinner och mäktar med. Det ska klaffa tidsmässigt så vi inte krockar med annat!

Vidare kommer min älskade syster och hennes familj att vara hemma i stan en vecka till påsk och en hel månad i sommar... Jag längtar så att jag kan bli tokig! Förutom en massa mys med den lilla familjen kommer jag även att ta ut deras hund Morris på lite viltspår, vilket ska bli fantastiskt kul. Spännande att se hur han kommer att reagera på blod o klöv!

Min tränare och bästa vän Kakan kommer att hålla kurs i viltspåret och jag kommer givetvis att vara där och "hjälpa till" som allt-i-allo, vilket också blir väldigt roligt!! Blir roligt att få vara på andra sidan planket så att säga, och att få träffa nytt hundfolk.

Vi har hunnit med att spårreka också och eventuellt hittat nya spårplatser, dock återstår det ju att se när snön är helt borta om det går att genomföra. Med en lite traumatisk händelse i minnet så vill jag inte ropa hej riktigt än... Det som kan se ut att vara en toppenplats kan likväl bli en mardrömsplats! I höstas när jag trodde mig ha hittat en idealisk plats visade det sig ju att det inte alls var så... En mardrömsplats var det, med röjt sly och trädstammar som lämnats kvar och vuxit över av högt vedartat gräs! Man fick verkligen akta var man satte sina fötter, och för att inte tala om tassar... Visserligen klarade Viska spåret men omständigheterna gjorde att det inte alls kändes bra tyvärr!

På de flesta håll går det att ta sig en promenad i skogen, även om det ligger kvar lite snö. Det är även väldigt blött på sina håll vilket Viska inte gråter över precis ;)


Det var allt för denna gång..

Ha det gott
Må och mys!

2 kommentarer: