2014-05-21

Det är nu det händer!

Nu är det verkligen fullt ös här! Vi tränar på i viltspåret, kursar i fortsättningslydnad och den 26 Maj börjar vi ytterligare en utbildning; en jaktkurs inom SSRK. Vi kommer även snart att gå vårt anlagsprov i viltspåret (återkommer till det längre fram) vilket vi givetvis ser mycket fram emot! Två bokade utställningar i Juni (ev tre) kommer vi också att åka till, en i Sundsvall (Labradorklubbens Club Show) och en i Vännäs (SKK). Vi letar boende för utställningen i Gällivare (SKK) men hittar vi inget så får vi ställa in den tyvärr! Nåja, man kan inte åka på alla utställningar heller, det gäller att sålla lite annars blir man ruinerad... Ja som ni ser så händer det mycket i vår lilla avkrok av världen ;)

Jag har även mina funderingar kring att försöka ta jägarexamen, men vi får se om det hinns med i år eller om jag väntar ett år. Beror lite på ekonomin också, det är ju inte precis gratis tyvärr... Men jag är väldigt sugen på detta så om rätt tillfälle kommer och allting stämmer så tar jag nog chansen! Ni som redan har tagit er examen får gärna skriva lite o berätta om det tex var ni gjorde den och hur ni upplevde utbildningen etc.

Nu när det börjar bli sommar så kommer nog bloggen att bli lite stillastående, men jag hoppas på överseende med detta! Jag ska dock försöka att uppdatera så ofta jag kan och hinner med.

Till sist så vill vi gratulera Susanne och Django (Welvet Creek's A Hot'n Tot) som har gjort godkänt anlagsprov i viltspår!!!
Bra jobbat båda två, vi är så stolta över er och så glada för eran skull 



Nu ska vi ta en kvällsrunda!

Ha det gott
Må och mys!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar