2013-04-23

Burspråk

I dag har vi övat en del i att vara i buren. Passade på att lägga övningen när jag skulle skura så det passade utmärkt. Vilken lycka att se att det fungerar så bra, och vilken olycka det blir när jag i samma veva tänker tillbaka på tidigare valpar/vuxna hundar, VARFÖR var jag så envis med att vara utan bur då? Kanske lade jag in mänskliga känslor om att vara instängd? Men faktum är att hundar mår ju bra av att få vara i en bur en stund då och då, att få ligga helt i fred utan störningsmoment och bara koppla av. 

Vidare har vi gjort lite "stå fint"-övningar och det går bra, men jag lägger ingen större vikt ännu vid exakt HUR hon står bara hon står stilla! Hennes vurm för mat gör all träning enkel...

Klorna klipptes utan större problem, förutom klorna bak som är lite trassliga att klippa när man har henne i knät. Hon skymmer gärna sikten med sitt söta lilla trollhuvud haha. Men tar man det bara lugnt och inte stressar (som jag gärna gör i dessa situationer) så går det fint.

Åkt lite bil en kort stund har vi också hunnit med, och nu har hon ett av sina dagliga race (har tappat räkningen på antalet gånger för idag) och hon kutar runt som om hon hade eld i baken!

Eftersom att vi har sånt regn o rusk idag passar det bra med en solskensbild på tösen, titta och njut <3


Som sagt var; regn och rusk men i morgon hoppas vi på sol.
Må och mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar