2013-05-06

Vardagslunken går sin gilla gång

Vi har inte skrivit på ett tag nu men det beror bara på att inga större händelser har skett, vardagarna går och vi mår och trivs! Våren har börjat skymta och nu är tomten helt snöfri även fast gräsmattorna är blöta. Viska växer och frodas, och utvecklas bra både psykiskt och fysiskt. Ännu har kroppen hängt med bra i växten!

I går åkte vi till "mormor och morfars" stuga där Viska utforskade ALLT som hon bara hann med. Skogens alla dofter fick henne att tycka att livet var allt bra härligt, hon kutade glatt omkring överallt. Bilresan hem var lite mindre rolig enligt henne, men det gick bra trots allt. Hon börjar bli lite stor och tung nu att ha i knät i bilen, så bilburen är inte långt borta. Nåja än så länge får hon sitta i mitt knä trots allt..

När "mormor och morfar" kom till oss blev Viska väldigt feg av sig, hon t.o.m. skällde ut dom trots att hon ju har träffat dom flera gånger förut... Att Viska skäller hör dessutom till ovanligheterna, hon har skällt endast vid två tillfällen (denna gång inräknat). Jag vet inte om det kan ha något samband med att jag vid detta tillfälle höll på att klä på mig och befann mig i det stängda sovrummet. Alltså "morsan" var inte med och hjälpte henne med situationen?? För när jag efter bara några sekunder dök upp så gick allt mycket bättre...
Det är klart hon har blivit lite mammig eftersom att jag är med henne 24/7 och husse jobbar på dagarna så deras tid tillsammans är mer begränsad. Självklart tyr hon sig till honom också, det är inte tal om annat.

Som jag berättat tidigare så har hon ju inte lov att vara i soffan eller sängen, men ibland lyckas hon trots allt att ta sig upp i soffan...


Nu ska vi snart gå ut i solen igen, för det är ganska behagligt ute i dag även om det inte supervarmt.

Må och mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar