2013-05-31

En riktig cityböna!

När matte och husse åkte till Barcelona på en minisemester, var Viska också på äventyr. Hon huserade hos "farmor" i stan, där hon gjorde succé bland både människor och hundar! Viska är ju lite blyg av sig som jag tidigare berättat, och jag var därför lite orolig över hur hon skulle tackla stadens alla innevånare. En oro som visade sig vara helt obefogad... Allt gick över förväntan, och hon lekte hej vilt med grannens hund (unghund av mindre ras) och en Colliehane som verkligen hade visat riktig valprespekt! Mycket lyckat måste jag säga, och jag är så glad över att hon släppte loss och busade.

Meningen var att vi skulle ha åkt till Barcelona i september, men det blev ändrat i sista stund av olika anledningar till slutet av maj istället. Det var i alla fall kallt som bara den, och nu är det är det riktigt hett ute här hemma... Upp- och nervända världen!

Nu när det är så varmt ute så uppskattar Viska vattenslangen, så hon får en liten dusch när det är som varmast. Hon tycker det är så skönt och blir jätteglad av det svala vattnet. Jag passar på när jag vattnar blommorna!

I helgen blir det troligen en utflykt till stugan så att hon får lufsa på i skogen lite som hon vill, men först inköp av myggmedel, för mygg det har vi mer än gott om i år! Ska prova MyggA Natural som är giftfri och har fått rekommenderat till hund.


Ha en fin fredag
Må och mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar