2013-11-06

Very Good Walking!

Livet med en yster och levnadsglad Labrador är inte alltid en dans på rosor, i synnerhet inte i en tonårsperiod då uppmärksamheten gentemot matte inte alltid är den bästa. Promenaderna har varit jobbiga till och från, då ALLT annat än matte är värd uppmärksamhet! Då jag har problem med onda leder har det haft till följd att jag stundvis har fått mer värk än vanligt då Viska har dragit hårt i kopplet. Till följd blev även Viska påverkad av stressen att ständigt dra och vilja framåt. Mina kugghjul började därför rulla extra i jakt på en bra lösning, som skulle gagna både mig och Viska. Då kom jag i kontakt med VGW (very good walking). Genom mina år med hundträning har jag nog alltid ansett att alla de olika "hjälpmedel" är onödiga ting, och att allt ska lösas genom träning träning och åter träning. Att det bara varit lathet som har varit "boven i dramat". Men jag har fått tänka om både en och två gånger nu när jag har denna typ av hundindivid och mina ömmande leder. Därför bestämde jag mig för att prova VGW, och jag kan bara säga att jag är frälst!!! Gud så bra denna sele är. För egen del avlastar den mina onda axlar, och för Viskas del avlastar den både nacke och rygg och ger henne totalt fria andningsvägar, samt att den faktiskt bidrar till att minska hennes stress. Viska är stark som en oxe och det är mer än jobbigt att hålla emot när hon har halsband, men i VGW-selen får hon inte alls samma kraft framåt och jag kan mycket enklare få kontroll över henne. Första gångerna bråkade hon lite när selen skulle på, men nu är hon lugn och det är inga som helst problem att klä på henne den.

Viska iförd VGW! Vilken skillnad...

Vi köpte våran på Qurts hundfavoriter och det ångrar jag inte en sekund! Jag kan varmt rekommendera både VGW och Qurts.

Har du några frågor är du välkommen att höra av dig, skriv gärna en kommentar!

Ha det gott
Må och mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar