2013-10-02

Smått och gott!

Ja nu har bloggen stått stilla för länge, så det är dags för en kortare uppdatering!

Vi har nu genomgått vår kurs i allmänlydnad tillsammans på Hundvis Hundskola, med lärare Yvonne Fång. En utbildning som har varit helt fantastisk. Mycket nytt "tänk" för min del som alltid genom åren gått utbildningarna på brukshundklubben, där de flesta utbildningar har varit mer tävlingsinriktade. Här har vi mer fokuserat på att hunden ska fungera bra i vardagen, vilket är precis det jag hela tiden varit ute efter! Givetvis är tävlingslydnad också roligt och stimulerande, men med tanke på att jag hellre vill ha en hund som ska fungera bäst hemma så blev det ett mycket bra val av utbildning. Vi kommer även att fortsätta vår utbildningsresa tillsammans med start i oktober på samma ställe, denna gång med inriktning på unghundens träning med allt vad det innebär! Jag har många planer tankar och idéer för denna underbara tik framöver.

Vår utbildning i viltspår går också mycket bra, och Viska utvecklar stadigt sin spårförmåga *gullungen*. På sikt kommer vi givetvis att starta på prov med anlagsklass som första anhalt, vilket jag ser oerhört mycket fram emot! Det ska bli roligt med den fortsatta träningen tillsammans. Att man kan ha en sån tur att få lära sig utav den bästa lärare som finns, Elisabet Viklund alias "Kakan", ja det är en ren lycka. Bättre tränare, mentor och vän kan man bara inte få! *KÄRLEK*

Viltspåreriet har också inneburit en hel del nya bekantskaper vilket alltid iofs alltid är berikande, fast jag vill nog påstå att dessa människor är bland de trevligaste jag någonsin haft att göra med! Glada possitiva och varma. En härlig gemenskap!


Vi kommer självklart att visa upp henne på utställning också framledes, men tsv vill jag satsa på att hon ska kunna göra så bra ifrån sig som möjligt även där så vi fortsätter även denna träning med glädje, kanske med betoning på Viskas glädje (hihi), då hon ju är en glaaad tös!! Fokus ligger nu på att kunna hålla sig stilla vid tandvisning och visitation, vilket inte är det lättaste med en unghund som är så glad och full av liv som Viska är. Hon vill gärna stå på två ben och komma innanför skinnet helst på de hon möter... Nåja träning ger färdighet som det heter så vi har tillförsikt.

Jag tillverkar fleceeflätor nu på löpande band, då jag har fått hem massor med nya färger! En rolig hobby som jag ägnar mig åt om kvällarna i tvsoffan. Viska "hjälper gärna till" och håller ordning på tygremsorna så att de säkert ska passa haha. En fin liten hjälpreda minsann...eller hmmm...
För den som eventuellt vill beställa går det bra att lämna ett meddelande under kommentarer (glöm ej din mailadress), så kan jag säkert ordna det!

Till sist en liten bildbomb igen (tusen tack alla duktiga fotografer som ger mig så fina bilder!)


Full fart i spåret!
~ ~


Stolt Viska efter ännu ett lyckat spår!
~ ~


Lite bus hinns det också med ibland. (Viska till höger)
~ ~


Mitt i spåret!
~ ~


I väntan på spårgång kan man alltid agera grävskopa! 
Viska med ständigt sandig nos!

~ ~


"Men kom igen nu matte, nu kör vi" 
En lite otålig gumma väntar på sin tur att ta spåret!

Nu snarkar lillan här bredvid mig så jag ska passa på att ta itu med lite disk och städ under tiden tror jag!

Ha det gott
må och mys!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar